Jednym z najważniejszych powodów rosnącego znaczenia marketingu na rynku jest bardzo olbrzymia konkurencja. Prawie każda nisza wypełniona jest rywalizujący mi ze sobą działalnościami. Każdy przecież zarabiać pieniądze i odnieść sukces w branży. W jaki sposób wyróżnić się wśród setek innych działalności? Jest to bardzo proste. Potrzebujesz odpowiedniego marketingu, ponieważ nawet najlepszy produkt, który nie jest dobrze reklamowany nie zostanie uznany przez klientów. Dlatego tak ważna jest zasada marketingu, którą należy stosować w praktyce.
Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/marketing-w-praktyce/
Marketing w praktyce – to co należy wiedzieć
Do dyspozycji mamy niezliczone ilości agencji marketingowych, specjalistów od content marketingu, marketingu internetowego, oraz innych opcji na rynku. Przed wydaniem pieniędzy powinniśmy się jednak zastanowić, oraz zrozumieć jakie są główne prawa marketingu w praktyce.
Prawo pierwszeństwa w marketingu
Prawo takie mówi że lepiej jest być pierwszym niż lepszym. Autorzy tego prawa, czyli Al Ries i Jack Trout, zaobserwowali, że wiele osób posiada błędne wyobrażenie o istocie marketingu w biznesie. Myślą w ten sposób, że pokonają klientów, tym że posiadają lepszy produkt lub usługę od konkurencyjnych firm. Rzeczywistość Wygląda jednak inaczej. Podstawową sprawą w marketingu jest stworzenie kategorii, w której się pierwszym. Jeżeli jako pierwsi o patentu jemy jakąś usługę czy też produkt i dobrze ją za reklamujemy zwiększy się nasze prawdopodobieństwo, że odniesiemy sukces.
Dlaczego lepiej jest być pierwszym niż lepszy niż?
Znacznie łatwiej doprowadzić jest do sytuacji przedmiot której klienci najpierw myślę o nas, niż przekonać ich że nasz produkt jest lepszy od tego, o którym są w stanie pomyśleć odruchowo.
Autorzy, o których wspomniano było wcześniej dają ciekawy przykład. Pierwszy osoba, która jako pierwsza przeleciała samolotem nad Atlantykiem, to Charles Lindbergh. Bardzo duża ilość ospy wie o takim czy nie, natomiast mało kto imię i nazwisko drugiego śmiałka, który dokonał takiego wyczynu.
Tym człowiekiem był Bert Hinkler, który zrobił to lepiej, ponieważ zużył mniej paliwa oraz wykonał wyczyn szybciej. Jednak co z tego, jeżeli nikt o nim nie słyszał.
Podobnie jest również w biznesie. Większość osób naśladuje Berta Hinklera. Jednak społeczeństwo będzie słyszało o tym, który wprowadzi na rynek coś nowego i niepowtarzalnego.
Zobacz też: https://www.biznes.info.pl/w-jaki-sposob-uzywac-karty-kredytowej-najlepsze-sposoby/