Amazon to platforma sprzedażowa, która może stanowić jeden z kanałów dystrybucji towarów. Dedykowana jest zarówno producentom, jak i resellerom. Umożliwia dotarcie do nowych klientów, zwiększenie rozpoznawalności firmy i ekspansję z towarem do różnych zakątków świata. Aby jednak rozpocząć swoją przygodę z platformą, warto wiedzieć, na czym polega sprzedawanie na Amazon i jakich formalności należy dopełnić.
Poznaj Amazon, największy marketplace świata
Amazon.com, Inc. jest amerykańskim przedsiębiorstwem handlowym. To spółka akcyjna założona w Seattle w 1994 roku, która podbiła świat. Innowacyjne podejście do sprzedaży sprawiło, że dziś platforma dostępna jest już w wielu krajach. Nie bez powodu. Amazon daje nieograniczone możliwości dla rozwoju biznesów, niezależnie od ich wielkości. W Polsce sprzedaż prowadzić mogą spółki, które chcą dystrybuować swoje towary – zarówno te, które wyprodukowały, jak i te, którymi po prostu chcą handlować na zasadzie resellingu. Aby lepiej zrozumieć potęgę tego marketplace’u warto przybliżyć statystyki zza zachodniej granicy – amazon.de stanowi aż 62% udziału w obrotach niemieckiego rynku e-commerce.
Sprzedawanie na Amazon – jak zacząć?
Jeśli dotąd nie miałeś okazji poznać Amazona, to pokrótce przedstawimy Ci najważniejsze zasady. Przede wszystkim powinieneś poznać potrzeby klientów, sprawdzić konkurencję i wykonać analizę potencjału sprzedażowego.
W kolejnym kroku należy założyć konto na Amazonie. Do wyboru są dwie opcje – Basic i Pro. Pierwsze jest darmowe, jednak można na nim sprzedawać maksymalnie 40 sztuk produktów miesięcznie. Co więcej, za każdy sprzedany produkt Amazon pobiera nie tylko prowizję, ale i dodatkową opłatę w wysokości 0.99 EUR albo 0,75 GBP. W wersji Professional opłacany jest abonament miesięczny w wysokości 39 euro netto bądź na Amazon UK 25 funtów netto. Opcja ta oferuje dodatkowe przywileje dla sprzedawców, takie jak dodawanie produktów w zbiorczym pliku, tworzenie manualnych listingów produktów, reklamowanie towarów na platformie czy korzystanie z dodatkowych narzędzi (np. raportów).
Sprzedawanie na Amazon musi być też poprzedzone wybraniem odpowiedniego modelu logistyki i dystrybucji. Platforma oferuje 3 opcje – FBA, czyli wysyłkę za pośrednictwem Amazona, FBM, czyli wysyłka jest po stronie sprzedającego oraz outsourcing zewnętrznej firmie.
Mając już zweryfikowane konto, należy stworzyć listingi produktów wraz ze szczegółowym opisem oraz fotografiami. Ponadto warto zainteresować się reklamą na Amazonie, która zwiększy szanse dotarcia do nowych klientów. Jeśli nie masz doświadczenia i potrzebujesz wsparcia, warto zdecydować się na pomoc specjalistów. Firma Nethansa oferuje pomoc na każdym etapie sprzedaży wraz z zaawansowanym systemem Clipperon, który automatyzuje sprzedaż i logistykę na Amazonie.
Zalety sprzedaży na Amazonie
• Wzrost sprzedaży
• Dotarcie do 300 mln nowych klientów na całym świecie
• Dodatkowe źródła ruchu
• Zwiększenie rozpoznawalności marki
• Praca z dowolnego miejsca
• Outsourcing części zadań dzięki modelowi logistyki i dystrybucji FBA
• Niskie koszty początkowe
• Zaufanie klientów
Już wiesz, na czym polega sprzedawanie na Amazon. Jeśli jednak masz wątpliwości, od czego zacząć bądź chcesz zwiększyć szanse na powodzenie, warto zdać się na pomoc ekspertów. Sprawdź ofertę firmy Nethansa i powierz im swój biznes, by prowadzić skuteczną sprzedaż na Amazonie już od pierwszego dnia!