SEO to często spotykane pojęcie łączone z pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych. To także jedno z najważniejszych narzędzi marketingu, które pomaga osiągnąć lepszą pozycję w wyszukiwarce internetowej. Dobrze jest wiedzieć czym konkretnie SEO jest, jak działa i w czym pomaga.
SEO – co to jest?
SEO to skrót od angielskich słów search engine optimalization, czyli inaczej optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych. Często zwane jest także pozycjonowaniem, co poniekąd może wprowadzać w błąd. Głównym założeniem SEO są działania zwiększające pozycję strony internetowej w wyszukiwarce. Pozwala to przede wszystkim nie tylko być widocznym w sieci, ale i znajdować się wysoko w wynikach wyszukiwania. SEO to także zbiór działań, wśród których zalicza się optymalizację strony, audyty SEO, jak i właściwe opracowanie treści, tak na stronie, jak i poza nią, a także właściwy link building. Co istotne, by działania te były skuteczne, muszą spełniać szczególne wymagania stawiane przez Google i wciąż zmieniające się algorytmy.
Usługi SEO – kto się tym zajmuje?
Marketing internetowy, a w szczególności pozycjonowanie i optymalizacja strony nie należą do rzeczy prostych. To szereg usług i narzędzi, które powinny być odpowiednio wykorzystane, a bez właściwej wiedzy i doświadczenia zamiast oczekiwanych pozytywnych efektów, można sobie i swojej stronie zaszkodzić. Z tego też powodu zazwyczaj zajmują się tym wyspecjalizowane firmy. Oczywiście samodzielne pozycjonowanie strony jest możliwe, jak opisuje firma SEO Bizzit, istnieją nawet specjalne narzędzia do przeprowadzenia audytu SEO samemu. Jednak trzeba pamiętać, że każde niewłaściwe działanie może być ukarane filtrem od Google. Aby pozycjonowanie było skuteczne i przyniosło zadowalające efekty, konieczna jest wiedza w tym zakresie, jak również umiejętność dostosowania się do zmiennych algorytmów Google.
Jakie są rodzaje SEO?
SEO to pojęcie dość szerokie, jednak można je podzielić na dwie główne grupy: onsite i offsite. W nich zawiera się cały szereg działań, które składają się tak na optymalizację, jak i pozycjonowanie danej strony. Pierwszy z nich odnosi się do wszystkich działań bezpośrednio na stronie – optymalizacja treści także pod względem słów kluczowych, dostosowanie strony do aktualnych wytycznych, modyfikacja strony, poprawa błędów technicznych. Działania offsite, czyli poza stroną to przede wszystkim ling building, czyli działania związane z pozyskiwaniem wartościowych linków kierujących na daną stronę z innych adresów. Liczy się tutaj nie tylko ilość, co ich jakość, innymi słowy im lepsze jakościowo są treści, tym lepsza ich wiarygodność i wyższa reputacja.
Każdy z tych punktów musi spełniać wymagania algorytmów Google, które określa czy dana strona jest wartościowa, czy nie i pozwoli na wysoką ocenę i pozycję.
Pozycjonowanie SEO – jakie korzyści?
Przede wszystkim dzięki zastosowaniu strategii SEO można liczyć na zdecydowanie lepszą pozycję strony w wyszukiwarce, co rzecz jasna przekłada się także na ruch na stronie, a w konsekwencji na większe zyski. Dzięki temu otrzymuje się większe możliwości z zakresu działania internetu. Dla właściciela strony to ważne narzędzie do poznania klientów i ściągnięcia ich do siebie. Optymalizacja pozwala także na zwiększenie świadomości odnośnie marki pozawala na dalszy rozwój prowadzonego biznesu. Już choćby z tych powodów warto jest postarać się o to, by nasza strona internetowa była właściwie zoptymalizowana.